Wednesday, February 10, 2010

PERSATUAN ANAK ANAK MELAYU PADANG SERAI

Assalamualaikum,

Bersyukur kita kehadrat ALLAH S.w.t kerana dengan limpah rahmat darinya dapat kita (PERSATUANN ANAK ANAK MELAYU PADANG SERAI) berkumpul dan merapatkan saf anak anak melayu disekitar kawasan Padang Serai tanpa mengira perbezaan idelisma politik mahupun taraf hidup.

Matlamat asal penubuhan persatuan ini, hanyalah untuk menyatupadukan seluruh umat ISLAM khususnya di Kawasan Padang Serai dan amnya di seluruh Malaysia dan dunia. Ini kerana, semakin pantasnya dunia bergerak, semakin teruk dan lemah hubungan persaudaraan orang orang melayu (ISLAM) di Malaysia akibat dari perbezaan politik, yang hanya akan merugikan orang Melayu itu sendiri.

Pada masa yang sama, pegangan utama umat ISLAM iaitu, AL-QURAN dan AS-SUNNAH wajib dipatuhi dan dihormati demi memperagungkan agama ISLAM itu sendiri.

Kalimah ALLAH & kekasihnya Nabi Muhammad S.A.W akan sentiasa terpahat di hati setiap ahli PERSATUAN ANAK ANAK MELAYU PADANG SERAI kerana ia merupakan panji panji yang akan mewarnai akidah, akhlak, iman dan displin umat ISLAM.

Menghormati kepimpinan negara, adalah antara asas perjuangan persatuan ini.

Akhir sekali, saya mewakili PERSATUAN ANAK ANAK MELAYU PADANG SERAI, mengucapkan ribuan terima kasih kepada sesiapa sahaja yang melayari blog ini dan memberi komen tentang tajuk tajuk yang akan dihuraikan kelak.

No comments:

Post a Comment